حسابداری مدیریت و ابزارهای تحلیل گری کسب و کار

دفتر منطقه ای موسسه حسابداران مدیریت استرالیا و نیوزلند

مزایای CMA استرالیا و نیوزلند

مدرک حرفه ای CMA که مخفف Certified Management Accountant می باشد، تنها مدرک شناخته شده بین المللی در حوزه حسابداری مدیریت است که توسط موسسات بزرگ حسابداری مدیریت در کشورهای مختلف ارائه می شود و دارای مزایای عمومی زیر می باشد:

  • برخورداری از دانش و بویژه مهارت های مورد نیاز سازمان های امروزی به منظور اتخاذ تصمیمات صحیح، دقیق و به موقع مدیریتی
  • برخورداری از رزومه قوی تر با درج گواهینامه حرفه ای CMA به عنوان یکی از معتبرترین مدارک حرفه ای مالی شناخته شده در دنیا
  • برخورداری از مزیت رقابتی بالاتر به منظور اشتغال در شرکت های خارجی
  • برخورداری از مزیت رقابتی بالاتر به منظور اشتغال در شرکت های بزرگ داخلی

اما CMA استرالیا و نیوزلند نسبت به CMA آمریکا و انگلستان دارای مزایای زیر است:

  1. دوره های آموزشی و آزمون های CMA استرالیا و نیوزلند در ایران تنها توسط نمایندگی رسمی آن برگزار می شود. این نمایندگی تنها مرجع ارائه دهنده مدرک بین المللی CMA‌‌ در ایران می باشد.
  2. دوره های آموزشی و آزمون های CMA استرالیا و نیوزلند در ایران به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار می گردد. در حالیکه آزمون های مدارک مشابه در  سراسر دنیا صرفا به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
  3. CMA استرالیا و نیوزلند، ویژه متخصصین مالی با حداقل 5 سال فعالیت رسمی مالی طراحی شده است و سرفصل های درسی آن در برخی دانشگاه ها در دوره کارشناسی ارشد و MBA تدریس می شود. به همین دلیل CMA  استرالیا و نیوزلند به عنوان یک دوره Post Graduate، از اعتبار حرفه ای بیشتری برخوردار است.
  4. CMA استرالیا و نیوزلند، به منظور حصول اطمینان از ‌سطح مطلوب دانش و مهارت متقاضیان،  شرکت در دوره مهارتی فشرده 56 ساعته را الزامی می داند. به همین دلیل دارندگان گواهینامه CMA استرالیا و نیوزلند از لحاظ دانش و مهارت و نیز نرخ قبولی در آزمون از سطح بالاتری برخوردار می باشند.
  5. CMA استرالیا و نیوزلند، تنها اساتید تایید صلاحیت شده خود در دفاتر منطقه ای خود را واجد صلاحیت برای تدریس دوره های آموزشی خود می داند. در حالیکه دوره های آموزشی مرتبط با سایر مدارک مشابه را هر مدرسی و هر مرکز آموزشی با هر توان و قابلیتی و در هر مدت زمانی می تواند برگزار نماید و نیازی به اخذ مجوز و نمایندگی ندارد. این مساله، افت شدید سطح دانش و مهارت متقاضیان و در نتیجه کاهش نرخ قبولی در آزمون و افزایش هزینه متقاضیان برای هر بار شرکت مجدد در آزمون را در پی خواهد داشت.
  6. از آنجاییکه سرفصل های دوره آموزشی CMA استرالیا و نیوزلند، در دوره های MBA نیز تدریس می شود، کسانی که موفق به دریافت مدرک حرفه ای CMA استرالیا و نیوزلند گردند می توانند با گذراندن تعداد محدودی واحد درسی غیر حضوری و شرکت در آزمون دانشگاه Calwest آمریکا، مدرک MBA‌ خود را از این دانشگاه دریافت نمایند. علاقه مندان می توانند در مقطع DBA‌‌ این دانشگاه نیز ادامه تحصیل دهند.